torsdag 9 juni 2011

tillbaka från rymden

Efter en hel vår av notläsning, tragglande av texter och massor av sångövning var det äntligen dags.

Konsert!

Årets tema var rymden och det blev en härlig föreställning med låtar som Fly me to the moon, Starman, Rocket Man, Ticket to the Moon, och många fler. Varvat med små roliga sketcher blev det hela en lyckad uppsättning. Två kvällar i rad sjöng vi och bänkraderna var fulla och det var varmt som bara den. Men viktigaste av allt, det var så himla kul!

Det fanns många speciella, roliga och snälla karaktärer med i årets uppsättning. 

Här är en liten del av kören på ca. 60 personer. Efteråt gick vi till Svea och drack öl och pratade.
Sedan kramades vi och önskade varandra en härlig sommar.

När vi ses nästa gång, till hösten, är det dags att dra igång övningarna inför julkonserten. Det känns så väldigt avlägset just nu!

3 kommentarer:

Kicki sa...

Hade varit kul att få höra det! Fina ni var! Kram

bokhyllan sa...

Du sjunger i en kör! Det gör jag också. Visst är det roligt!

Guldkorn by Elin sa...

Ja det är jättekul! Man blir liksom lite hög på syre och skön musik :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!