torsdag 16 juni 2011

i confess to the mess


Oh dear. The naked truth, in your face. I min lägenhet bor det en väldigt ordningsam tjej. Inte. Eller jo förresten, ungefär hälften av tiden gör det det. Då är det prydligt och fint. Resten av tiden är det High Chaparral.

Då är det fest på skohyllan, i garderoben (som då flyttar ut på sängen då den är bättre lämpad som festplats), på diskbänken och på soffbordet. Det är då jag brukar lämna hemmet och komma tillbaka i förhoppningen att allt på något magiskt sätt ska ha fixats till medan jag varit borta. Som om det någonsin skulle hända.

Men ikväll kommer jag att kliva innanför dörren med orden "There's a new sheriff in town" och jag tänker att jag ska låta ungefär som Johnny Cash. Han har en bra sheriffröst.

3 kommentarer:

bokhyllan sa...

Hahaha... du är för rolig.
Du skulle se hemma i vår hall...
Kanske skulle ta kort på röran någon gång. Om jag vågar. =)
Kram.

Sandra sa...

Haha, det låter som en precis beskrivning av mig! Hur hamnar alla kläder på alla ställen, och skorna och allt annat ? =)

Kicki sa...

Bra idé så ska jag också tänka! Ska tänka på filmen samtidigt... Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!