lördag 18 juni 2011

så här festligt har jag det


Och nu skulle man ju nästan kunna tro att det är fest på riktigt, jag menar, spana bara in en sådan sak som sugröret. Helt crazy. Fast egentligen är det inte riktigt så festligt. Min mage tog semester för en vecka sedan och flädersaft är det enda jag får i mig, resten passerar glatt igenom och lämnar mig utan så mycket som ett "Tack för visat intresse men den här magen suger". Oförskämt dåligt. I nästa vecka får jag provsvaren, så fram till dess är det bara att gilla läget. Vännerna är på Liseberg och har köpt åkband så just nu ligger jag i sängen, grön av avund. Fast hade jag varit med dem hade jag förmodligen varit grön, by default. Så hellre här då, tänker jag.

Men, igår kom pappa och lillebror förbi. Ändå från Öland, lillebror ska köpa bil och därmed inhåva en viktig vuxenpoäng jag ännu inte plockat. Underbart att se dem! Med sig hade de också, till min stora lycka, Loke. Älsklingshunden som gör hela världen till en lite gladare plats. Så trots att jag var trött och matt pallrade jag mig upp klockan 06.00 imorse och gick till Slottsskogen. Där var vi sedan i en timme och hälsade på såväl sälarna som älgarna och gässen. Deras snabba visit gjorde hela min helg. (Det, och så de två påsarna med mammas bullar som de hade med sig! Åh vad jag längtar efter att få sätta tänderna i en av dem!)




(Pappa blundade på sitt foto så han slipper vara med men han var stilig som vanligt!)

Nu ska jag dricka lite mer flädersaft, bläddra i boken om sötsaker och drömma om allt gott jag ska äta när magen är tillbaka från sin ledighet!

Stora lördagskramen till er!

6 kommentarer:

Theres sa...

Jag känner ingen annan som kan vara så positiv i en situation där många andra skulle ligga och bara tycka synd om sig själv.

Kram på dig stumpan och hoppas magen kommer tillbaka snart..

Kicki sa...

Jasså du kör en magrensning och kommer igen med en helt ny fri härlig känsla som är redo för massa gott att äta och dricka:) Kram på dig och hoppas du snart känner dig bra igen!

bokhyllan sa...

Mysigt med en liten tur till slottskogen.

Söt vovve!

Kanelbullar... jag säger bara kanelbullar... finns det något godare!

Krya på dig, kära du.
Sommarkram.

Sandra sa...

Mera, mera flädersaft. Krypåkram!

Guldkorn by Elin sa...

Tack för all omtanke hörni!
Jag känner mig redan lite friskare :)

Angelica sa...

Krya på dig fina du. Så härligt att du fick lite vovvegos också, det brukar iaf hjälpa humöret lite på traven när man är dåligt.

KRAM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!