torsdag 12 juli 2012

när man liksom blir... av med vuxenpoäng

Den där stunden när man får en packlista på tre A4-ark i näven och får förklarat för sig hur den fungerar (varför det till exempel är två checkboxar istället för en). Det är inte då man känner sig mest... vuxen. 
Jag bara säger det. 

Fatta om jag hade satt mig ner två kvällar innan och skrivit ner vad jag tänkt ta med mig liksom.
Vi hade stått på toppen av Kebnekajse utan en toarulle i en plastpåse. 


Och jag är bara sarkastisk på låtsas. Känner att jag måste bara poängtera det. Är man tillsammans med någon som rest över precis hela världen under tio års tid är man tacksam över att denna någon vet vad som är bra att ha med sig. Och enligt resegeneralen kan man stryka saker från listan också. Eventuellt har jag gjort det..  

4 kommentarer:

Kicki sa...

La lista! Ska du ut på ett riktigt äventyr, vad spännande!?

Miss S. sa...

Spännande :)

Västgötskan sa...

Hehe! Bra där.
Hade inte varit kul att vara på Kebnekajse (eller nån annanstans) utan toarulle! ;-))

Kram M

bokhyllan sa...

Bra med listor, eller hur och den verkar väääldig fin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!