onsdag 20 juli 2011

för framtida bruk

Ikväll var det en sådan där skön och ljum sommarkväll som man vill andas in varenda minut utav och hålla kvar i minnet för mörka vinterdagar. Jag kunde sluta lite tidigare på jobbet och hade bestämt date på Linnéterassen med Sophie, en vän och tidigare kollega. 

Jag kom dit först och passade på att titta lite på alla som passerade strax nedanför. På andra sidan gatan kunde jag skymta alla sköna människor som hängde på Bar Kinos uteservering.

Sen kom hon, glada och sprudlande Sophie! 
Vi fick snart in mat och högg in på getost-toast och kallskuret. 

Väldigt gott var det.

Jag hade mitt nya gröna armband och gamla röda solbrillor från H&M och tänkte att de passade fint ihop.

Och så försvann ett par timmar av livet och nu ligger jag i sängen och känner mig så där lite trött och lycklig. 
För bäst av allt är när tiden försvinner för att man har roligt tillsammans med sina vänner. 

1 kommentar:

Sophie sa...

Åh, underbara, goa Elin! Det var fantastiskt kul att ses! Ha en underbar sommar på Öland!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!