torsdag 14 juli 2011

helt crazy

- Hej mamma, du kan sluta läsa nu så ringer jag imorgon, allt är som vanligt!

Ok, for your ears and eyes only; jag har varit lite impulsiv och crazy idag. Och om min mamma, som nu har slutat läsa, fick veta vad jag gjort skulle hon få ett slaganfall. Jag har nämligen köpt smycken. Ni vet, riktiga smycken som kostar pengar. Jag som oftast bara köper billiga grejer på H&M som man ändå får slänga efter tre månader (om man har tur och de håller så länge).

Jag var på väg hem från jobbet och hade tio minuter till nästa vagn hem, så jag gick in på Åhléns och strosade runt en stund. Väl där hamnade jag vid Dyrberg/Kern-montern. 30% rea och så 30 % på reapriset. Sen minns jag inget mer men jag gick därifrån drygt 1500:- fattigare.

Vänta lite bara hörni... det är ju självaste att hon inte lyssnar!
- Pappa! Kan du lägga upp mammas fötter i högläge och badda hennes panna med en fuktig trasa?
Fint, tack.

Det är mycket pengar att impuls-shoppa smycken för, i alla fall om man är jag, men mitt försvarstal är enkelt: de kostade en bråkdel av vad de brukar kosta och kommer att hålla så oändligt mycket längre än allt billigt krafs jag köpt och slängt genom åren, och som sammanlagt har kostat mig långt mycket mer än dessa.
Hållbar konsumtion är ett bra ledord. Jag passade även på att köpa en present. Smart.

Och visst är de väl fina (även om skärpan kanske inte är den bästa)?

1 kommentar:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Hej:)
Tack för grattis!
Gossen är ljuvlig:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!