söndag 3 juli 2011

sommarfeeling

Det blir ju som bekant inte alltid som man har tänkt sig men det kan bli väldigt bra ändå. Igår skulle ett par vänner kommit över och vi skulle ha druckit drinkar på balkongen för att sedan dra vidare ut i den ljumma sommarnatten. Det hade verkligen varit så roligt men man ska ju lyssna på kroppen heter det.

Magen är bättre nu (slå upp cryptosporidium, amöba och blastocyt så kan ni läsa in er på parasitcocktailen jag fick med mig från Paris och som slog ut magen i två veckor. Festligt värre.) men den blev sedan avbytt av en virusinfektion som satt sig på halsen. Eländes elände. Fast så hemskt är det egentligen inte, man får bara anpassa sig lite.

Vilken annan lördagskväll hade jag annars stått och hällt upp hemmagjord flädersaft till exempel? Min allra första någonsin och jag var jättestolt! Den blev så himla god och har en smak sommar, semester och stunder i skuggan med en spännande bok. Så igår kväll blev det jordgubbar, flädersaft och en deckare av min favoritförfattare i genren, Peter Robinson. En riktig myskväll om jag får säga det själv! Och det är ju så, hävdar jag, att man sällan har det roligare än man gör sig. Och att man kan göra något bra av det allra mesta.



Dessutom blev det jordgubbar över till frukost idag. Kan man börja en söndag på ett bättre sätt!?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!