fredag 22 oktober 2010

en handduk för mig

När man är sjuk måste man vara hemma och ta hand om sig själv. Herregud vad det är tråkigt. Jättetråkigt. I alla fall om man som jag är rastlös och hellre vill vara på jobbet med härliga kollegor och aktiverande arbetsuppgifter. Det är fredag och solen skiner från en klarblå himmel. Bästa stunden på hela veckan och här sitter jag i mjukisbyxor och raggsockar. Som en osminkad sanning. När jag såg mig själv i spegeln imorse fick jag en bild av hur mitt eget mug shot förmodligen skulle se ut om jag någon gång blev haffad av polisen. För jävligt.
Det var ju det där med att kunna skratta åt sig själv.


När man är sjuk får man heller inte springa på stan och kolla i butiker. Då är nätet en finfin lösning! Så istället för att tröstäta väljer jag att tröstshoppa.
Idag kikade jag in på http://www.signerat.se/ och hittade den här piffiga kökshandduken:


Den kändes som gjord speciellt för mig.. När den kommer hem ska jag spänna upp den på en träram och hänga upp den som en tavla i köket. Smart va?

Jag köpte även den här disktrasan, för att verkligen späda på lyxkänslan denna högst olyxiga fredag:



Hoppas att ni har en superfin fredag och att ni har en skön helg framför er!

1 kommentar:

Livskrafter sa...

Underbara disktrasor:)
Tack för besöket hos mig. Kul att du gillade mina AntiJante damer
Ha en fin kväll
Emma

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!