lördag 30 oktober 2010

en sorts oktoberfest

Förra året åkte vi London-dubbeldäckare till Tjörn. I år blev det färja till Kalvsund. Uppfinningsrikedom råder det då i alla fall ingen brist på i företaget. Den årliga kräftskivan gick av stapeln igår (väl sent kan tyckas och därför fick det helt enkelt bli en alternativ oktoberfest). Det var en trevlig resa på knappt en timme, på vilken det bjöds på både live-musik och "värmande" dryck.

Ombord fanns också män i konstiga hattar och lederhosen, de man vanligtvis brukar se i kostym på väg till viktiga möten. Cheferna. De passade upp på oss på bästa sätt och stämningen var god när vi klev i land på den lilla ön. I samlad trupp vandrade vi sedan upp till festlokalen där marschaller lyste upp i höstmörkret.

När vi kom in i värmen stod borden dukade och på scenen väntade instrumenten på sina musiker. Det blev en minnesvärd kväll med en lyxig skaldjursbuffé, ett fullt dansgolv och många skratt. Bandet spelade såväl skämslåtar (ni vet, såna som folk alltid dansar till hur mycket de än skäms) som nyare musik och mest av alla dansade nog männen i de konstiga hattarna. Färjan hem gick 00.16 och alla kom med.

Så idag unnade jag mig en sovmorgon, ända till klockan nio. Pigg och utvilad drog jag på mig träningskläderna och gav mig ut på en power walk i den fuktiga och svala morgonen. Det var inte många som hittat ut till Slottskogen när jag kom dit så det blev en skön promenad med bara några få möten. Massor av tid att tänka och bara andas. Tid att samla sig. Tid att fundera över veckan som varit och helgen som väntar. Livet går ibland i ett rasande tempo och det är lätt att glömma bort stunden. Den som är just precis nu. Jag försöker att stanna upp ibland och bara vara lite. Det är trots allt väldigt trevligt när man ibland får sig själv som enda sällskap.

Så nu känner jag mig nästan lite extra redo att möta lördagen, allt roligt som väntar.

Ha en riktigt skön dag hörni!




  





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!