onsdag 20 oktober 2010

Jag är hopplös

Imorse vaknade jag vid halv nio, med kinden tryckt mot ett hårt och odefinierat föremål. Mobiltelefonen alltså. Den som ringde kl. 06.23. Den som någon måste ha stängt av imorse när jag låg och sov ensam i min sköna säng, lyckligt oventandes.

Jag som hade tänkt att gå upp tidigt, duscha, äta frukost och välja dagens outfit i lugn och ro för att komma till jobbet som mitt mest fabulous me. En rivstart och lite torrschampo senare kommer jag till jobbet; hungrig, ofräsch, i minst hälften av gårdagens outfit och med resterna av ett mobilavtryck på kinden. Godmorgon världen. Here I am, in all my glory!

Hopplös som jag är, alla försovningar den senaste tiden till trots, är det ändå fint att komma till jobbet vid halv tio. Det är då förmiddagsfikat dukas fram och man har förmånen att få njuta av färskt bröd, ost och nybryggt kaffe. Varje dag. Tusan vad fint jag har det!

Vad gör väl ett par sena kvällar för att jobba in timmarna man sov bort när man blir så bortskämd varje morgon?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!