måndag 18 oktober 2010

När man hamnar på efterkälken

Ibland hinner man liksom inte med allt man vill. Som till exempel att uppdatera en blogg för att inte sitta där på måndagen med en hel helg i bagaget och fundera över hur man ska kunna sätta ord på allt man har upplevt. Det är i dessa stunder man är så otroligt tacksam över sin kamera och över att man orkat konka runt på den överallt.

Att man sen har en syster som stundtals blir smått galen över den där linsen som zoomar in i tid och otid, det är fötret man kan leva med. I know she loves me! 


Pappa öppnar ostron.
Det finns en första gång för allting!
Herr S med nykokta humrar
Skaldjursbuffén dukades upp..
..och det det skålades och skrattades till
långt in på natten.
Med fina trädgårdshandskar blir träd-
röjning så mycket roligare!
Herr S är första löveldare i Skärlöv
En välförtjänt fikapaus!
Mammas bullar och så några köpta mazariner..
Den gamla postlådan känns som ett minne från en svunnen tid.
Över någon som sökte en dröm. Som sökte och återvände hem.

Tranorna lyfter mot söder med många mil framför sig.
Böda Sand, herr S... och så min skugga då..
Den lilla (systern) och havet
Vi hittade stora spår i sanden.
För spänningens skull fick det vara vargspår. 

Vrak på stenstranden i Grankullavik, Ölands Norra Udde

1 kommentar:

Annie sa...

"Skaldjursbuffén dukades upp.." och slukades upp! Många fina bilder, särskilt den jag tog på glada mams och paps. ^^ och från Skärlöv!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!