fredag 8 oktober 2010

Helgmys

Äntligen fredag! Massor av ledig tid och helgmys väntar. Den bästa stunden på hela veckan. Den som är just nu. Man längtar samtidigt som man njuter av att ha allting framför sig.
Som jag på våren. Innan sommaren riktigt slagit ut.
Jag älskar det.

Förra helgen var jag på Öland.
Den vackraste platsen på jorden. Där någonstans mellan Alvaret och Österjön. Där horisonten känns oändligt lång och strandängarna möter havet. Där kan man bara vara lycklig.
På Öland finns också den bästa familjen i världen. Min.
Så hur mycket jag än trivs Göteborg så finns en del av hjärtat alltid på en liten ö, på andra sidan Sverige.

Det var skördefest när jag var hemma och tillsammans med mamma och lillasyster åkte jag på fredagskvällen ut för att uppleva konstnatten. Lika mysigt varje gång. Konst, mat, ljusinstallationer och hantverk. Det blev en sen kväll.




En söndag i september

Porten till Alvaret finns i Skärlöv


I eftermiddag blir det en tur till Säffle.
Det blir en ny upplevelse. En liten semester i en liten stad!
Jag och herr S blev inbjudna till premiärföreställning av Cabaret, med mingel och efterfest.
Vi stannar över på hotell och jag ser verkligen fram emot denna lilla getaway!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!