lördag 17 november 2012

flapper-party!

Igår gick den årliga höstfesten av stapeln på företaget jag konsultar på. Varje år är det ett nytt tema och det hålls hemligt till en så där tre veckor innan festen. Förra året vad det discotema och afroperukerna bildade ett hav av mic-frissor. Temat för årets fest var istället gangster á la 20-tal och lyckan var i det närmaste total. Detta fantastiska årtionde av vackra kläder och underbar musik! Heja flapper! 

     
Vi tjuvstartade hemma hos Anita med drinkar, peppmusik, smink och håruppsättningar.

Tänk om man fick klä upp sig med fjäder och turban lite oftare!


Så drack vi några hot-shots innan vi gick vidare till en preppad festlokal med live-band, lindyhopdansande människor och fler vackra huvudbonader än någon kunde räkna till. Jag hann knipa andraplatsen i kostymtävlingen innan vi runt midnatt gick vidare till Tranquilo och dansade salsa till klockan tre på morgonen. Behöver jag säga att det var en helt fantastisk kväll? (Och mina svarta handskar kommer säkert tillrätta på måndag igen.) 

2 kommentarer:

Milea sa...

Looking fab!!

Guldkorn by Elin sa...

Thanks dear!
Vi ska inte köra flappertema och dricka afternoon tea på onsdag ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!