tisdag 13 november 2012

indien del 1

Nu är det en vecka sedan jag kom hem från Goa och jag tror min själ att jag äntligen är utvilad.

Igår började jag gå igenom alla foton och insåg ganska omgående jag har porrfotograferat (alltså ni vet, man springer runt med tungan hängande utanför munnen, flåsar lätt och har något vattnigt i blicken medan man frenetiskt fotograferar föremålet för ens upphetsning) varenda bit av varenda sandstrand jag varit på.

Det blir kanske inte helt enkelt att ge en nyanserad bild av min semester och jag börjar fundera över hur nyanserad den egentligen var. Men jag börjar och så får vi se hur det går, ok?

Första dagarna blickade vi mest ut över denna vy. Ibland från en annan solstol men strand och hav var liksom det genomgående temat.

Vi åt god och spännande mat och klarade oss från magsjuka, vilket var en välsignelse i sig.

Ibland tog vi små promenader längs med stranden. Ibland gick vi lite längre, som när vi strosade från Calangute till Baga. Det senare är också var vi bodde.

Överallt såg vi glada och semesterfirande indier. Att gräva ner varandra i sanden tror jag kan vara en av de mest frekvent förekommande strandlekarna. Bland vuxna män. Det kommer fler smakprov framöver.

Mitt på dagen satt vi oftast under parasollet, drack drinkar och läste. Jag hade tagit med mig Shantaram, passande nog. Vilken fantastiskt välskriven bok! Har inte läst ut den än men varje ny sida är som den första munsbiten av en ljuvlig dessert.  

Vattenlekarna upphörde inte förrän sent på eftermiddagen, precis innan solen gick ner. Badvakterna visslade upp alla ur vattnet och man höll sig plikttroget på stranden resten av kvällen. Simkunnigheten i Indien är mycket låg, därav denna säkerhetsåtgärd i de strömma vattnen kring Goas stränder.

Och medan solen sakta föll mot horisonten kunde man för en stund att njuta av båtarnas gungande på vågorna.

Det är få gånger man känner sig så uppfylld av naturens magnifika färgprakt som vid en riktigt vacker solnedgång.


Ja, ungefär så här hade vi det de första fyra dagarna. I nästa inlägg får ni följa med på marknad och moppeutflykt. Stay tuned!



3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag älskar när semesterfirare använder sin kamera. Jag är med!

Sandra sa...

Det ser helt underbart ut ! Väntar på mer! ;)
Kram

Kicki sa...

Underbart med båtarna som guppar i vattnet!! Väntar med spänning på mer! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!