torsdag 15 november 2012

indien del 2

Vi fortsätter på den lilla Indien-trippen!
Efter några dagar av sol och bad tyckte vi att det var dags att se oss omkring lite, så vi hyrde en moppe över dagen och körde norrut. För 40 kr kan man resa mycket, om man bara vågar ge sig i kast med trafiken. Markus vågade. Han är van.

Hej hej! Let's go!

Varje onsdag är det marknad i Anjuna så vi passade på att besöka den. Massor av saker att titta på. Och köpa, för den som vill.

Man kan bli välsignad, utan att man vill och sedan få betala för det. Så att den gamla tanten får mat för dagen. Men det är väl aldrig fel att bli välsignad så vad gör väl det! 

Det fanns allt från kläder till kryddor och man blev nästan snurrig tillslut av allt tittande och luktande.

Bra då att kunna susa vidare mot stillsammare stränder och frisk havsluft. Här en vy över Vagator.

Och så några avslutande foton från Mandrem, nästan längst norrut i Goa.

Där fanns lugnet och de stilla, tysta stränderna.

Livet mellan flod och ebb.

Och trots att det var nästan helt tomt på stranden fanns det fortfarande livvakter utposterade. Tror dock att det var ett hyfsat ok surfställe men lugnt under ebb.

Och framåt sena eftermiddagen tog vi på oss skorna och styrde hemåt igen. Vi hade nya moppeäventyr att se fram emot nästa morgon. Ett lite längre sådant och det kommer så klart några foton från det också!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Hej Elin! Jo jag hade svarat dig om Ernst-väskan under din kommentar men det där med en mail-adress i bloggen var en bra ide´! jag skrev såhär:

Hej Elin! Kul att du gillar min Ernst-väska :) Jag tar 200 kr för den (+ ev frakt om jag ska skicka), men i såfall gör jag en ny likadan till dig, blev inte helt nöjd med denna eftersom den ser skrynklig ut när jag använde vlieselin på ytterdelen av väskan istället för på innedelen. Ska den se exakt likadan ut? Likadan baksida och likadana handtag som den jag redan gjort? Ha det bra!

Åsa Hellberg sa...

Wow!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!