söndag 11 november 2012

köpenhamn tur och retur

Jag kom tillbaka från Goa i måndags vid lunchtid och har sedan dess mest... sovit. Känns det som. Men åh vilken härlig resa det var! Det kommer självklart några foton därifrån inom kort men fram till dess tänkte jag bjuda på några glimtar ur fredagens resa till Köpenhamn. Företaget gjorde den årliga hösttrippen dit och det var lika roligt som alltid!

Skål i bubbel på tåget ner.

Härligt hotellrum på Marriott Hotel.

Med stora fönster och vy över vattnet.

Vi slog oss ner i baren och tog en drink..

 ...innan vi gick vidare till Marv och Ben för en riktigt god tre-rätters.

...sen blev det hälsosamma shots. Hälsosamma eftersom det var tomatjuice i. Och fredagskvällen blev.. sen.

Delar av gänget inledde lördagen med ett besök på Stella

Deras brunch är verkligen att rekommendera. 

Stella är ett mysigt och välbesökt café med varm atomsfär.

De sista timmarna spenderade vi strosandes genom den vackra danska huvudstaden. Härlig sättning på det här huset. Kolla de vänstra fönstren.

Allt känns lite extra fint i Köpenhamn. Till och med gatupratarna. Önskar att jag hade kunnat stanna och strosa runt, shoppa och njuta hela helgen. 

Men det var ganska skönt att krama kudde och kolla på film hemma i soffan på kvällen trots allt.

Nu är det söndag. En grå, grå sådan. Hopp ur pyjamasen efter tolv timmars sömn och långfrukost och ner på stan för en söndagsfika. Hoppas att ni har en fin och skön helg!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Ser fram emot bilder och text från Goa! Köpenhamn ser dock finfint ut också. Blir sugen på ett besök ditt snart. Var ett par år sedan sist. Njut söndag.

Stor kram

bokhyllan sa...

Aha, du är tillbaka! Välkommen hem!

Verkar varit en härlig tur till Köpenhamnn och semesterbilderna ser jag fram mot att får se!

Gillar bilden på fönstren... !!!

Kram

Guldkorn by Elin sa...

Jaaa! Jag är tillbaka, och tack! ;)
Visst är Köpenhamn en mysig stad? Tycker att du ska unna dig en weekend där om du kan Sandra. Finns så mycket fint att titta på.

Och fönstret, jag tänker alltid på dig (tankar o bilder) när jag fotograferar dörrar och fönster!
Kram på er

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!