tisdag 21 december 2010

åh... tack

På mitt företag gör man mycket för de anställda. Det anordnas luncher, avdelningsaktiviteter, julbord och glöggmingel. Och det delas ut julklappar och sommarpresenter. Varje år. Det händer ibland att en del gnäller över resultatet men jag är tacksam över att de faktiskt anstränger sig. Det är så många som aldrig får någonting. Sen blir det kanske inte alltid "top notch" men jag tycker att det är tanken som räknas.

I år fick vi en pepparkvarn. Med 20 års garanti. Det är ju alldeles toppen! Och faktiskt precis vad jag behöver för den jag har är värdelös. Frågan är bara var jag ska ställa den.


Tydligen fick konstnären som målat dem hela sin höstkollektion av fyrar såld. Till mitt företag. Jag fnissar lite inombords. Men visst. I ett hus vid havet skulle den förmodligen passa. Hos mig får den nog stå i skåpet. Till jag hittat det där huset den passar i.

4 kommentarer:

Angelica sa...

Åh vilken gullig! Det skulle passa fint hos oss :) jag älskar kusten :)

Guldkorn by Elin sa...

Om jag köper en annan pepparkvarn så skickar jag den här till dig Angelica! :)

Agneta sa...

Hihi! Perfekt att ge bort någon gång! Den ser söt ut på bild i alla fall.
Härligt att de bryr sig om de anställda, på mitt bolag gör de det inte. I måndags sa tre personer upp sig, så nu har de lite att tänka på! Gött! Äntligen kanske det blir någon förändring. Eller inte....

Guldkorn by Elin sa...

Jo då, den är lite söt. Väldigt.. handmålad. Men vet inte om det syns så väl. Och så jäkla stor :)
- Vill ni ha lite peppar?
- Ja tack!
*kör fram lyftkranen*

Vad tråkigt med så många uppsägningar på en och samma gång! Får hoppas på en förändring för er som är kvar. Men jag vet hur det brukar vara...
Om inte annat så blir det kanske en sporre till att söka sig vidare ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!