söndag 12 december 2010

en fin helg

Decembers kanske kortaste helg lider mot sitt slut. En helg med goda frukostar, bubbligt mingel, ett överdådigt julbord och en julkonsert med massor av sång. Allt som behövs nu är en helg till för att vila upp sig lite. Fast imorgon drar en ny härlig vecka igång och vila finns det tid till i jul. Det blir fint.


Först mingel hemma. Sen mat.

Julbord by the river. En sagolikt vacker kväll med god mat och härliga kollegor.

Upp tidigt imorse. Eller i alla fall söndagstidigt.

Till julmusik och levande ljus smög jag igång tredje advent med att baka scones.

Varma scones, lussekatter, smoothie och nybryggt kaffe!

Dagen avslutades med en konsert i Tyska kyrkan, med kören, Anna-Lotta Larsson och Göran Fristorp.
En halvtimme innan, en paus på läktaren.

1 kommentar:

Angelica sa...

Vilka härliga bilder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!