söndag 19 december 2010

när jag är tyst

När jag blir förkyld så hörs det. För det blir så himla tyst. Min hals är alltid den första att ge upp och hissa vit flagg när bacillerna invaderar. Först blir jag så där sexigt hes. Sen tyst. Så i helgen har jag nickat, skakat på huvudet, mimat och använt mig av egenkonstruerat teckenspråk. Herr S har aldrig varit så len i öronen som i afton.

Men det har varit en jättefin helg ändå, förkylningen till trots.
Glöggmingelparet flyttade nämligen ihop igår. En stor dag. Vi bar flyttkartonger, halkade runt på isiga cykelbanor och pratade medan vi lastade in ett hem i en lastbil för att lite senare lämna av det hos ett annat. Ett nytt och gemensamt. Tjusigt!

Idag har vi haft en lugn och långsam söndag. Strosat genom julmarknaden i Haga, handlat ett par julklappar, frusit om fötterna och värmt oss med glögg. Vi tänkte bygga ett pepparkakshus ikväll, Herr S och jag, men vi orkar inte. Så nu sitter vi i soffan och njuter av kvällen, skrattar åt Johan Glans och har ett otroligt svårt val framför oss. Vilken film vi ska se. 


Vi lastar!
 Sally funderar lite oroligt.
 Saker lämnas kvar.
Fattiga riddare till frukost imorse.
Haga julmarknad bjuder på mycket gott. 
Som glögg och saffransskorpor.

2 kommentarer:

jenny_hemma sa...

Tusen tack för hjälpen! Det var guld värt att få en till hjälpande hand frånt ett korn som dig! Haha du fattar att jag är trött efter helgen va? Och då är det ok med så dåliga skämt :)

Guldkorn by Elin sa...

Haha! Du får dispens idag räven. Som alla andra dagar ;-) Hoppas att ni har det mysigt, om än trångt, bland flyttkartonger, dubbla uppsättningar köksbordmöbler och en massa annat smått och gott. Der kommer att bli toppen när allt hittat sin plats!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!