onsdag 15 december 2010

julfrukost i slottsmiljö

Det är tidig morgon och jag skrapar rutorna på bilen. Det är nio minus ute och jag fryser ända in i märgen där jag trampar runt för att hålla värmen uppe. Efter någon minut dyker Marie upp. Vi är duktiga idag och har inte försovit oss. Annars brukar vi turas om med att trilla in sent på kontoret. (Inte varje dag. Men det händer lite då och då.)

Men idag har vi en extra viktig tid att passa. Ett bord som väntar. En julfrukost som står framdukad. Vi är på väg till Gunnebo Slott och ett helt år har gått sedan sist. Då yrde den första snön kring slott och skog. Nu vilar den stilla över markerna.

Vi möter upp fler vänner när vi kommer fram, stannar till och värmer oss en stund över de tända eldarna utanför och kliver sedan in i värmen. Julfrukosten är en mysig stund. Ett guldkorn att se fram emot varje år.








3 kommentarer:

Agneta sa...

Vad mysigt! Gunnebo är ju så fint. Har inte varit där inne tyvärr...

Guldkorn by Elin sa...

Ja, det är verkligen vackert där! Själva slottet har jag faktiskt inte heller varit inne i.
Men drängstugan och de tillhörande byggnaderna där restaurangen ligger är himla mysiga :)

Lysande ögonblick! sa...

Men så underbart Elin. Mys när det är som allra allra bäst!

KRAM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!