måndag 6 december 2010

decembersnö

Vilken alldeles fantastisk morgon! Jag älskar snö och vi har fått massor under natten. Ok, massor för att vara här. Jag har förstått att det i andra delar av landet, på Öland till exempel, ligger närmare en meter snö. Men nu har vi i alla fall fått någon decimeter, lite drygt, och det är så vackert ute att jag vill ta ledigt från jobbet och göra snöänglar hela dagen.

Och kanske älskar jag snö lite extra mycket eftersom jag inte har ett hus, med en garageuppfart som behöver skottas. Flera gånger om dagen. Jag pratade med pappa i lördags. Han har ett nytt heltidsjobb. Oklart dock hur nöjd han var över arbetsuppgifterna och vad betalningen bestod av. Men jag gissar att det var mammas nybakade lussebullar, med mandelmassa och pärlsocker. För dem jobbar man gärna och utan gnäll.

Jag längtar hem lite grand. Längtar efter familjen. Min katt. Och lillebrors hund. Längtar efter julbak, vinterpromenader och kvällar framför brasan. Längtar efter ro och eftertanke. Det är bara två veckor kvar nu, sen sitter jag på tåget till Kalmar. På väg mot Öland.

Men till dess ska jag samla guldkorn här och jag har massor av härliga saker att uppleva!

Stor måndagskram till er!





8 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Underbara bilder. Ja, det ska bli en fin dag av denna måndag också. :-)

KRAM!!!

Guldkorn by Elin sa...

Absolut! Sol på vinterbleka kinder och massor av snö på marken, härligt :)
Kram på dig hjärtat!

Anonym sa...

Vad långhårig du är! Galet! :)

Guldkorn by Elin sa...

Hihi! Jo kanske det :)
Det är allt som oftast uppsatt så man får väl ingen bra uppfattning om längden.. Men lite har det nog vuxit sedan den korthåriga eran ;)

Agneta sa...

Men... kommer du från Öland? Var?
Jag har svärmor och hennes man där, på norra delen, strax söder om Löttorp. Vi är där varje sommar och jag älskar den ön!

Guldkorn by Elin sa...

Jajamen, från Glömminge så du har nog åkt igenom det ett par gånger skulle jag gissa :) Tror att jag nämnde att jag är därifrån i någon kommentar till ett av alla dina foton från Öland. De är väldigt vackra!
Precis som ön :)

Agneta sa...

Det har du nog nämnt, men jag har så dåligt minne... tyvärr.
Öland måste vara helt sagolikt så här års, åh vad jag vill dit!

Guldkorn by Elin sa...

Ja, det är det verkligen :)
Längtar, längtar! Kan knappt fatta att de har så mycket snö..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!