onsdag 8 december 2010

glöggmingel i vintermörkret

Får man skriva om sådant som redan har varit, för flera dagar sedan till och med? Jag hann inte skriva då men ville gärna berätta. Berätta om glöggmingel och ett hem fullt av vänner, kollegor och nya bekantskaper.

Jag tycker så mycket om att bjuda hem personer från olika delar av livet. Att för en stund låta dem bilda en helhet istället för egna små öar. Se nya kontakter knytas och hur ett handslag från ett möte, blir till en kram vid nästa. Och till med en ny kärlek. Och jag vet att det låter lite romantiserat men jag väljer att låta det vara det. För att att jag tror på det.
Människor. Möten. Likheter och olikheter. Samtal, skratt och nya insikter. Det är bland det bästa jag vet.

Att dricka glögg, äta lussekatter, knapra på pepparkakor och lyssna på julmusik under tiden, det gör bara allting ännu lite mysigare.








6 kommentarer:

Agneta sa...

Myyysigt! Både text och bilder.... åh, julkänsla, vänskap och bara så härligt!

Åsa Hellberg sa...

Underbar idé. Mysiga bilder:)

Guldkorn by Elin sa...

Tack hörni! :)

Jenny sa...

Det var väldigt mysigt och stundtals hysteriskt roligt!
/Från hon som hittade kärleken

Guldkorn by Elin sa...

Och det är helt fantastiskt att ni ska flytta ihop nu. Ett år och ett glöggmingel senare. Underbart! :)

Asmma sa...

Helt otroligt ja! Elin och jag borde para ihop flera vänner ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!