fredag 17 december 2010

det där med att ta sig iväg på morgonen

Det kan ibland vara ett större projekt än man tänkt sig. I synnerhet om man för en gångs skull tänkt åka bil. Saker man slipper när man går, cyklar och åker kollektivt är t.ex att:

- Slita och dra i en fastfrusen förardörr i fem minuter för att slutligen kapitulera, bryta sig in genom en bakdörr och grymt osmidigt knöla sig fram till förarsätet. Den snäva kjolen var verkligen ett toppenval idag. Note to oneself, lämplig klädsel vid bilresor = kroppsstrumpa.

- Knöla sig ut genom förardörren för att sedan skrapa ca. femtio bilrutor. Herr S bil har många rutor. Känns det som.

- Skrapa framrutan igen. Från insidan.

- Vänta i två minuter på att bilen ska dra igång värmen och ytterligare åtta minuter på att all imma och kvarvarande, invändig frost ska försvinna.

- Vänta vid fyrtioelva rödljus och stanna vid tvåhundra övergångsställen. 

Men, en kylig start till trots så är den här fredagen faktiskt alldeles strålande bra och jag är på ett riktigt toppenhumör! Bästa, bästa fredagen på länge.

Stor kram till er!

Färdigskrapad framruta. Nu väntar vi på värmen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!