fredag 26 augusti 2011

by the sea side

Det är fredag, solen lyser och det är varmt. Sista riktiga sommarvärmen säger meteorologerna men det tänker jag minsann inte tro på alls. Det är massor av sommar kvar så jag tog på mig min allra somrigaste sommarklänning och trallade iväg till jobbet imorse. "Sista sommarvärmen", tsss.

Jag och en tidigare kollega hade en lunchdate inbokad idag och bestämde oss för dra till havet. Till Långedrag Värdshus närmare bestämt. 

När vi kom fram låg havet mörkblått en under blå himmel och segelbåtarna förtöjda vid en boj en bit ut.

Vi satt ute under ett parasoll och åt en jättegod lunch. Wallenbergare är fina grejer det. Men först sallad!

Sen drack vi kaffe och åt en smarrig brownie till det. Det är ju fredag för sjutton!

Så här fint är det på uteserveringen.

Det känns lite som Göteborgs svar på The Hamtons. Typ. Man kan ju låtsas för en timme eller så.

De här sötnosarna låg och sussade i en korg innanför entrén. Den där bruna ville jag verkligen så väldigt gärna ta med mig hem men Henrik stoppade mig. Man får tydligen inte göra så.
Äh, det hade ju inte märkts ändå, den var ju så liten och trött och hade säkert sovit lika skönt i min väska.

Men med eller utan hund med mig hem så var det i alla fall en riktigt härlig lunch. Fredagslyx i en alldeles utomordentligt fin tappning!

2 kommentarer:

bokhyllan sa...

Tack för tipset på muggarna. Nu är jag på jakt :)
Mysig dag där ute på Långedrag!
Ha en fin söndag.

Lysande ögonblick! sa...

Precis, exakt som det ska vara!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!