lördag 13 augusti 2011

medan övriga sverige wow:ar

Jag lyckades få ett festivalpass till Way out west till slut, däremot lyckades jag inte matcha in det med övriga aktiviteter och gjorde istället en kompis hela helg då hon fick det istället. Och jag är glad för hennes skull men det är inte annat än att det svider lite i hjärtat när jag tänker på att alla kompisar samt halva Sveriges befolkning befinner sig i ett soligt och varmt Slottsskogen, dricker öl och lyssnar på grym musik. Men jag tänker inte hänga läpp, jag har ju mamma här för sjutton. Vi ska måla, köpa nytt och möblera om i min lägenhet i ett par dagar. Hur kul som helst och jag ser verkligen fram emot det!

Jag började dagen med att gå upp halv sju och städa ur mitt förråd, den eviga källan till ångest. Nu är det så fint, så fint där. Sedan vinkade jag av köksbord och stolar som for iväg med sin nya ägare. Efter det blev det en heldag på stan med mamma och vi hann med att handla såväl tyg som färg. Och så lunch på Sjöbaren, med vin till. Så klart. Är det lördag så är det!

Vilket tyg jag till slut valde får ni se inom kort.

Mysiga Sjöbaren med mysiga mamma.


2 kommentarer:

Agneta sa...

Mysigt!!

Åsa Hellberg sa...

Om halva Sverige är där är väl ändå tveksamt:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!