tisdag 30 augusti 2011

en smörblomma

Det händer mycket spännande i mitt liv just nu. Väldigt mycket. Idag till exempel åt jag färsk kronärtskocka för första gången någonsin. Bäst då att äta en riktigt stor sådan, tänkte jag.

Och ja, den var ganska stor. Femman bredvid ter sig ganska liten i jämförelse. Nu är den i och för sig ganska liten från början men ja, ni fattar. Det var verkligen väldigt gott! Citronsmör som fick smälta i mitten av blomman och att doppa bladen i gjorde susen. 

Idag fick jag också hem solskyddsprodukterna jag beställde tidigare i somras. De som så lägligt kom till postens utlämningsställe två dagar efter att jag gått på semester och därför hann skickas tillbaka innan jag kom hem. De var snälla och skickade om dem så nu sitter jag här och funderar över om det blir en fin sommar. Nästa år. Jag hoppas det (och struntar trotsigt i att man ska köpa ny solskyddsfaktor varje sommar, precis som jag ibland dricker mjölk som passerat bäst-före-datum. Living on the edge.)

2 kommentarer:

bokhyllan sa...

Kronärtskocka, så vacker!
Har aldrig smakat faktiskt.

Suzan sa...

oj så vacker!! o kör hårt m spinnigen!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!