söndag 7 augusti 2011

hänt i veckan

Åh vad jag älskar att ha semester! Kanske mest av allt för att jag har så mycket, och lite, att göra att jag helt enkelt inte hinner sitta framför datorn. Jag gör massor av viktiga saker, som att till exempel äta tårta, dricka vin, cykla, bada, sola, läsa böcker och bläddra i tidningar. Och så gå ut med hunden ett par gånger om dagen så klart. Vi  kan ju kika lite på veckan som har gått. 

I måndags fyllde lillebror Daniel 18 år och det firades så klart med tårta, blommor och presenter.

Här är lillebror David. Han är mycket äldre än sin bror, en sisådär två år. 

 Daniel öppnade presenter och mamma kollade in fotografen.

  Snuffe tog igen sig i skuggan.

  Loke låg under bordet och såg så där ledsen ut som bara hundar kan göra. 
Fast egentligen var han glad så klart. Det är han alltid.

 En kväll blev jag och syster sugna på kvällsmys och då är verandan en väldigt bra plats att vara på.

 Jag tände massor av värmeljus och så satt vi där och myste med varsitt glas vin.

 Väldigt mysigt och sommarkvälligt var det. 

Lyktorna hängde på rad och lyste till långt in på natten.

Igår lördag åkte vi till södra Öland och mötte upp vänner till familjen. Vi skulle ut på cykeläventyr på Alvaret.
Cowboysaren där i mitten är min pappa. Fräsigt ska det vara när man ger sig ut på den Ölandska prärien.

Efter en halvtimme eller så, kom vi fram till vårt första stopp. 
Det var vid ruinerna av en gammal by som man fixat i ordning och gjort till rastplats.  

Så vi läste lite...

...innan vi justerade vätskebalansen. Och så skrattade och tramsade vi en massa innan vi cyklade vidare.

 Det är så väldigt vackert på Alvaret!

Man vill bara kasta cykeln..

...och lägga sig i gräset och titta på den blå himlen.

Så här glad blir man av att vara på cykeltur!

 När vi cyklat en stund till så stannade vi och åt förrätt. 
Pappa hade cyklat upp tidigare och gömt den. Väldigt bra!

När vi kom fram till gården så kom pappa på att han visst hade glömt nyckeln till huset, i bilen. Bilen stod på andra sidan Alvaret, en mil bort ungefär. Som tur var hade vi lämnat ett fönster öppet innan vi åkte, så efter lite klättrande och trixande med spärren kunde de snart ta sig in och släppa in oss andra via ytterdörren.

 Mammas mat smakade fantastiskt gott efter den där cykelturen. Och den kalla ölen likaså.

När vi ätit upp maten och solen försvunnit vid horisonten cyklade vi ner till hamnen. 
Fast det var så mörkt när vi kom ner att det inte gick att ta några bra foton. 
Men jag kan intyga att det var jättemysigt. Och att vattnet var varmt!

4 kommentarer:

Sven sa...

Va fina bilder! Jo...fotografera det kan du! Kram

Guldkorn by Elin sa...

Åh, men tack! :)

Sandra sa...

Oh my vad härligt det ser ut Elin! God mat, fantastiska foton och familjen. Jag antar att det inte kan bli så mycket bättre?! Oh my igen, vad du och syster är lika!

Suzan sa...

UNDERBARA bilder!!! Men vart är cykelhjälmen? ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!