tisdag 23 augusti 2011

tisdagsgodis

Idag är det tisdag. Idag är det andra dagen tillbaka på jobbet. Idag behövde jag muntra upp mig själv lite. Så det gjorde jag!

Eftersom jag gick omkring och längtade tillbaka så fasligt till allt härligt jag upplevt på min semester så bestämde jag mig för att köpa en present till mig själv, för att se om jag blev lite gladare. Så efter jobbet gick jag in i en butik och köpte mitt allra första läppstift. Alltså någonsin. Och det var rödaste rött. Och jag blev genast lite gladare igen! 

Så här såg jag ut när jag kom hem. Lite rödare, mycket gladare! 

Sen kom världens bästa Jenny förbi på lite fika och då blev jag ännu gladare. Mammas goda kokosmuffins plockades fram ur frysen och efter en stund i ugnen och med lite glasyr och kokos på toppen var de som alldeles nya! 

Till dem drack vi flädersaft som jag gjorde tidigare i somras och den serverade jag så klart ur min nya, gröna kanna med vita prickar på. Och så drack vi den med extra festliga sugrör. Eftersom det är tisdag.

Ungefär så här goda är de, som ni ser. Fast bara om man tycker om kokos förstås!

Ja, det blev faktiskt en väldigt fin dag. Idag också.
Hoppas att ni har haft en fin start på veckan och mår bra.
Kram på er!


7 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Knallfint läppstift, och sötis är du!

Sandra sa...

Det där kallar jag att pimpa en vardag! Snyggt och gott !

bokhyllan sa...

Vilket härligt inlägg!
Läppstiftet är snyggt och muffins... mmmmmm.
Kram till dig.

Kicki sa...

Färgen passar dig perfekt! Det går att pigga upp vardagen med enkla medel! Jag blev pigg av det här inlägget! Kram

Suzan sa...

men vilket lyx!!!

Lysande ögonblick! sa...

bra där, bästa sortens belöning. :)

Theres sa...

Vad modig du är! Jag hade aldrig vågat rött läppstift. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!