fredag 26 augusti 2011

cupcakes and more

Jo, jag hann ju aldrig berätta det men innan jag drog iväg på semester i somras så var jag inne på ett litet nyöppnat ställe precis där jag bor. Det bästa ni kan tänka er, ett litet bageri där man satsat helhjärtat på cupcakes, macarons och andra delikata små bakverk. Cupcakes and More heter det. Kolla här får ni se!
Jag hade bara mobilen med mig så bildkvaliten lämnar väl en del att önska men det struntar vi i.


Så här ser det ut när man promenerar förbi utanför. Mini-cupcakes i fönstret och rosa bänkar att vila sig på medan man njuter av något sött, en stund i eftermiddagssolen. Hur kan man inte vilja göra ett litet stopp här tänker jag.

Och skulle det regna kan man alltid slå sig ner på andra sidan fönstret, på runda små kuddar med rosa knappar.

Och var man inte var sugen på något sött innan man klev innanför dörren så blir man det definitivt när man kommer fram till den här disken, full av godsaker i alla möjliga härliga färger!

Något sött att skölja ner det söta med kanske? Jag gillar verkligen stilen i den här lilla butiken, det är som att kliva in i ett program av Leila bakar. Man blir liksom glad.

Fast det kan bli lite jobbigt också. För även om man vill ta med sig minst en av varje sort hem, så måste åtminstone jag välja. Och det kan bli svårt. Men den trevlige herrn i kassan väntade tålmodigt medan jag bestämde mig.

Ni förstår ju.

Just det här gången blev det en liten påse med franska macarons och hjälp vad goda de var! Äntligen, jag har ätit en del riktigt torra och tråkiga macarons på olika caféer i stan. De här däremot, de var så där perfekt crispiga på utsidan och sega i mitten. Och så krämen förstås. Namnamn.

Jag tror bestämt att jag får ta mig dit i helgen igen. Det är dags för nya smakupplevelser!
Hoppas att ni har en skön fredag hörni, nu är det faktiskt helg. Ljuvligt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!