tisdag 16 augusti 2011

födelsedagsmiddag för ella

Idag fyller Ella år! Ella, Nora, Eleanor, räven. Det firade vi så klart med god mat, presenter och kvällsmys! 

Klockan sju träffades vi i baren på Stearin för en första skål. Väldigt goda rosa bubblor!

Sedan slog vi oss ner vid vårt bord, pratade och skrattade en massa och plockade fram lite presenter.

Och det blev allt från rosa lyckopiller till silvriga armband.

 
Andra viktiga presenter, så som en statement-handduk och en cocktailbok, gömde sig också i paketen.

Jenny hade kommit hem från sin USA-semester och var solbränd och söt som knäck.

Åsa, som jag inte sett på hela sommaren, var också där.

Och så jag. Och ett par goda öl från Oppigårds.

Söta födelsedagsbarnet.

Lite gott knäckebröd innan maten är aldrig fel!

Ännu godare än brödet var så klart maten. Jenny och Ella valde råbiff vilket jag aldrig har ätit. Därför fick jag smaka lite och det var verkligen jättegott! Det ska jag absolut välja nästa gång jag äter där.

Jag och Åsa tog in varsin steak sandwich och den gick inte av för hackor den heller. Mums!

Till efterrätt blev det chokladmousse med nötter och jordgubbar.

 Det var sannerligen väldigt gott.

Efter en lång och härlig middag kramades vi hej då och skiljdes åt i natten. Det var en bra fin kväll det!

5 kommentarer:

Kicki sa...

Vilka fina bilder, alla dina vänner, du och maten, allt! Kram

Sandra sa...

Vilken härlig kväll och maten såg gudomlig ut !

Lysande ögonblick! sa...

UNDERBART!!!

Sandra sa...

Om du vill testa en ljudbok så har jag en invite så att du får testa en bok gratis utan att skapa ett abonnemang. Maila mig din adress så skickar jag över.
apieceoflife@hotmail.se

Sven sa...

vackra glada bilder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!