fredag 18 februari 2011

en kul kväll på kontoret

Som jag har nämnt någon gång tidigare så är man på mitt företag väldigt måna om en bra sammanhållning. Därför anordnas det ofta roliga aktiviteter och det kan vara allt från luncher på stan och after works till lasergamestrider mellan olika avdelningar där alla tar tillfället i akt, att i mörka kulvertar peppra varandra (och framför allt sina chefer) fulla med laserskott.

Igår hade vi en tv-spelskväll där två avdelningar möttes i olika dueller. Och trots att jag var den gröna apan som sprängdes i luften varje gång så hade jag jätteroligt!

 Först sågs vi över en bit mat och snackade taktik. Det är viktigt att ha en strategi. 
I mitt lag bestämde vi oss för att vara bäst. Och för att ha roligt.

Allt smakade jättegott.

Efterrätten försåg samtliga med en lagom mängd socker inför kraftansträngningen som väntade.

Alla lag fick fina poängkort. Vi fyllde visst i vårt lite fel. Fast det gjorde inte så mycket.
Vi hade nog inte vunnit ändå.

Det fanns tydliga instruktioner vid varje station. Himla bra!

Så här såg det ut vid en av spelstationerna.

Och så försvann ett par timmar i en rasande fart. Roligast av allt var fotbollsmatchen där en kollega
glidtacklade sin egen målvakt och sedan gjorde självmål, till det andra lagets stora glädje. Många härliga skratt blev det.

När vi vinkat hejdå tog jag bussen in till stan och mötte upp Herr S. Vi avslutade kvällen på en kvarterskrog  där sångare från Operan och Operahögskolan sjöng vackra arior inför en liten men entusiastisk publik. Jag älskar att bo i en stad där jag kan uppleva sånt en alldeles vanlig torsdag.

Det var en väldigt fin kväll och jag somnade trött innan klockan hunnit passera midnatt.

 
Nu är det fredag hörni! Hoppas att ni också kan blicka ut mot gnistrande sol och klarblå himmel och att ni har en fin dag framför er.
 Kramar till er!


7 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

MYYYYS!

Och du. En stor fredagskram till dig!!

Suzan sa...

åh, vad gott allt ser ut!
Tack för din kommentar! Kika gärna in igen! =)

Kicki sa...

Vad mysigt ni verkar ha! Ha en mysig lördagkväll! Kram

mammaxtre sa...

Vilket bra företag du arbetar på. Helt rätt att satsa på en bra personalpolitik

bokhyllan sa...

Så mycket god mat och vilken kul kväll med arbetskamraterna!

Önskar dig en finfin söndag.
Soliga vinterhälsningar. Kram.

Angelica sa...

Men vilken härlig dag! Lite avundsjuk att jag inte kan avnjuta en helt vanlig torsdag på det sättet häromkring. :)

Agneta sa...

Ni är inte i behov av kontorspersonal? Jag är en lojal, noggrann, ärlig person som har lätt för att samarbeta men inte är rädd för att tag egna initiativ om det behövs. Seriöst alltså!
Vi ska på mitt jobb _EVENTUELLT_ ha en stor fest i mitten av maj. Det är då, i så fall, tre år sedan vi sist hade en stor fest (eller fest överhuvudtaget) senast.
Jodå, så mycket (eller snarare lite) betyder trivseln för personalen på vårt företag. Gissa om jag tröttnat?!

Det ser jättetrevligt och gott ut! Skatta dig lycklig som har en bra arbetsgivare!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!