torsdag 24 februari 2011

om ni undrar...

...vad jag gjorde igår kväll så ska jag så klart berätta. Det var väldigt roligt. Jag var lite rädd, väldigt noggrann och mina öron var ungefär lika stora som tallrikar hela kvällen.

Så här såg det ut när vi kom fram. En gammal regementesbyggnad...

...som man byggt om lite..

..till en jättestor klätterhall.  Här ser ni lite av hur det ser ut.

Jag och en kompis skulle gå en topprepskurs för att kunna klättra utan instruktör. Det var kallt om fötterna när vi satt och väntade. Men det löste jag snabbt.

Eftersom jag var duktig och lyssnade hela tiden när vi hade teorigenomgång, knöt knutar för glatta livet och klättrade, så fotograferade jag inte. Men nu vet jag precis hur jag säkrar mig själv och min klätterkompis. Himla bra måste jag säga.


Efter kursen klättrade vi lite sidledes på väggarna, fast visst ser det nästan ut som att vi är högre upp än en meter ovanför golvet? Sophie och David som redan har gått en topprepskurs var där samtidigt som oss och klättrade. Vi var så klart väldigt imponerade.

Nästa vecka ska vi gå den andra delen av kursen och efter den får vi klättra själva. Det ska bli superduperkul!

Hoppas att ni hade en fin onsdagskväll och att ni får en skön torsdag! 

3 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Men åh så kul. Det skulle man nästan prova alltså. Rekommenderar du??

Guldkorn by Elin sa...

Åh, ja! Jag rekommenderar varmt! Det är verkligen jätteroligt.
Man känner sig som en liten smidig klätterapa. Spindelmannen. You name it :)

Kicki sa...

Det ser jättehögt ut;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!