onsdag 16 februari 2011

min allra bästa kaffestund

Ni vet hur man kan ha små rutiner som ser nästan exakt likadana ut varje morgon. Jag har min morgonkaffepåjobbet-rutin och den ser ut så här:

Kommer till kontoret och är lite trött. Dockar i min laptop och startar upp. Frågar min söta kollega Marie om hon har ätit frukost. Även om hon har det så går vi alltid ner och hämtar en kopp kaffe. Då hinner man med lite tjejsnack om man vill. Sånt är bra. Sen går vi upp igen och landar vid våra skrivbord.

Och så sitter jag där, fortfarande lite trött men med ett väldans stort glas latte i handen. Det är min allra bästa kaffestund på hela dagen. Och när den första klunken landar i magen, då vaknar hela jag till liv. Och så kan dagen börja på riktigt! Bra va?

Har du någon sån där "må bra"-rutin för att puffa igång din morgon?


2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Kaffestunden är sådan för mig också. Ljuvligt!!!

Kicki sa...

Min kaffestund på morgonen, med morgontidningen, när ingen annan är vaken! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!