onsdag 9 februari 2011

en stund i fjällen

Jag tar ett djupt andetag och fyller lungorna med luft, så där så att de nästan sprängs i bröstkorgen. Sedan slår jag upp ögonen och blickar ut över ett vidsträckt vinterlandskap där snötyngda granar lyser i morgonsolen. Det är så otroligt vackert och jag längtar efter att få svischa genom orörd snö, på väg ner till fjällstugan där en kopp varm choklad med grädde väntar. Det är bra härligt att vara i fjällen.


Och det är rätt fint att vara på jobbet också. En tjusig skärmsläckare kan sätta en liten guldkant på de där vardagstimmarna framför datorn. Ibland behöver man liksom bara få drömma sig bort i en minut eller två innan man återgår det man höll på med alldeles nyss.
Snart åker jag dessutom till fjällen på riktigt och då väntar allt det där jag dagdrömmer om nu. Alldeles fantastiskt känns det faktiskt!

Var brukar ni hänga i era dagdrömmar (hoppas att ni hinner med sådana ibland)? Berätta vet jag!

5 kommentarer:

Agneta sa...

Fjällen...! Dit ska jag på lördag. Norska underbara fjällen, med en stuga vid trädgränsen och milsvid utsikt - fantastiskt härligt!

Lysande ögonblick! sa...

Åh så vackert. Jag dagdrömmer och varmare breddgrader. Gärna en tom vacker strand, en hängmatta och en god bok. :-)

KRAM!

Härliga minnen sa...

Förtjusande fin dagdröm. Jag brukar dagdrömma, precis som du. Om Pudersnö, bastubadet efter en heldag i backen.

mammaxtre sa...

Vilket roligt inlägg :-)

Jag dagdrömmer om långledighet. Om att slippa stressa. Om att bara vara.

Guldkorn by Elin sa...

Himla bra dagdrömmar ni har.
Tack för att ni delar med er! Jag kanske lånar någon vid behov ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!