måndag 14 februari 2011

när käraste lillasyster hälsar på

Ibland blir dagarna så där extra fina när man minst anar det.

I lördags kväll rullade tåget in på Centalen och ut på perrongen klev en söt liten syster. Hon tog vägen förbi västkusten efter ett besök hos farmor och farfar och det var en himla bra idé måste jag säga. Det är det som är så vädigt bra med oplanerade helger. Att det finns utrymme för oplanerade saker.

På kvällen gjorde vi fruktsallad av massor av goda frukter. 
Glass måste man ha till så klart.

Fast frukt är inte är godis. Det vet ju alla.

Nästa morgon åt vi söndagsbrunch och lyssnade på P4.

Det var en strålande vacker dag och när vi kom ner på stan provade vi solglasögon inför våren.

Syster provade jeans...

...och en hatt. Det måste vara något med min familj och hattar.

    
 När vi shoppat en stund var vi hungriga. Då passade det extra bra med en sopp- och salladsbuffé.

Och ingen lunch utan efterrätt. Så många goda munkar att välja mellan.

Men det blev en chokladdoppad till slut och den var lika god som söndagen var fin.

Nu sitter hon nog hemma och äter frukost, min kära syster. Tåget till östkusten går i eftermiddag och jag saknar henne redan. Fast vi ses alldeles säkert snart igen. Tänk vad fint det är med syskon, dem ska man vara rädd om. 

I dag är det Alla Hjärtans Dag hörni så passa på att kramas lite extra mycket vet jag! (Sen tycker jag så klart att man ska vara snäll och kramas alla andra dagar också.) Och kramar du ingen annan så krama dig själv, det gör man på tok för sällan!

Puss och kram!

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Men hjälp. Ni är ju superduperlika!

Mysig helg darlin!

Kicki sa...

Jag tänkte också...vem är vem! Du är för go, kan jag lägga till dig på min lista! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!