söndag 27 februari 2011

jubilarer och en liten förälskelse

Ah men ja! Visst blev det en fin lördagskväll till slut. Kaffe, värktablett och lite vila gjorde susen och när det var dags för kalas var jag pigg och glad och huvudvärken ett minne blott.

Festen höll på till långt in på natten och det dansades, skålades och skrattades. En fin kväll var det sannerligen. Jag drack dock mest vatten. Huvudvärk räcker det att ha en gång per dag och helg.









Idag sov vi länge, blev serverade en fantastiskt god frukost och gav oss sedan ut på en liten biltur. Stannade till på en loppis där jag blev alldeles förälskad i lampan på fotot nedan. Men de ville ha lite mer för den än jag kände att jag ville betala. Så jag grät lite inombords när vi åkte därifrån och önskade stilla att jag någon gång i framtiden kanske hittar en liknande. När jag kommit över att den här inte fick följa med hem. Vilket väl blir om en så där fem år.

Men en fin helg, det var det i alla fall.
Och Herr S sångframträdande? Alldeles strålande vackert!

3 kommentarer:

Agneta sa...

Härliga bilder. Ser gott ut!!!
Lampan är verkligen underbar!

Kicki sa...

Riktigt fina bilder! Förståndigt av dig att hålla dig till vatten, åh vad jag blir sugen på all mat! Tror min mammas moster hade en sån där lampa:) Ha en skön måndag! Kram

Lysande ögonblick! sa...

Härligt. Låter som en lyckad fest!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!