söndag 30 januari 2011

finaste familjen på besök

Riktigt alla kunde inte följa med. Lillasyster och yngsta lillebror var kvar hemma på Öland men mamma, pappa och äldsta lillebror anlände storstan i fredags kväll. Tiden gick fort men vi hade ändå mycket tid att umgås och prata. Det var det viktigaste. Jag hoppas att de kommer tillbaka snart igen för det är himla mysigt att ha dem här.

 Vi sov länge och åt god frukost.

 Sen fick lillebror fick en karta och gav sig ner på stan.

Jag, mamma och pappa styrde mot second hand-
butiken där vi fyndade stort och smått.

I Haga gick vi på antikvariat. På sådana kan man vara länge. 
Och lukta på gamla böcker.

Sen hittade vi en hattaffär med massor av fina hattar!

Män borde verkligen bära hatt oftare. 
Kvinnor också för den delen.

 
Efter strosande i Haga mötte vi upp lillebror för en fika.
   
  Efteråt inhandlades det skor och en X-Box.
Installation under koncentration.

Jag fick en kameralins i födelsedagspresent. Tusan så fint!

Mamma köpte vackra tulpaner och plockade ett par grenar 
och lite murgröna på gården.

Hon är den bästa, och finaste.
  På kvällen gick vi på restaurang och myste.

  Idag kramades vi hej då och det kändes 
lite sorgset i hjärtat när de åkt.
Men en uppfriskande promenad gjorde susen.

Nu sitter jag i soffan och njuter av en stilla söndagskväll. Tomt är det när alla åkt hem. Fast jag passar på att njuta lite av egentiden. Jag älskar att vara nära min familj och mina vänner men jag njuter nog nästan lika mycket av de stunder då jag får tid att umgås med mig själv. Det är ganska fint det också faktiskt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!