torsdag 6 januari 2011

så himlans fint

Snön föll i stora flingor utanför när vi möttes i värmen på Operan. Vi drack bubbel i logen och gjorde oss i ordning medan människorna på den lilla tv-skärmen ordnade till de sista detaljerna på scenen och orkestern värmde upp. Vi gick genom korridorerna ner till salongen och myste i mörkret till vacker sång och musik. Kvällens konferencierer bjöd på fantastisk underhållning och vi skrattade mycket. Så där så att man får ont i kinderna. Jag grät lite när solisterna sjöng Anthem i duett och när vi lämnade salongen glittrade den i silverkonfetti.

Efter konserten minglade vi i foajén och åt små rätter med konstiga namn. Och sen dansade vi. Hela kvällen. Vi virvalde runt i wienervals. Höll varandra tätt i foxtrot och tango och svängde loss så bra vi bara kunde till cha-cha och samba. Det var en alldeles underbar kväll. Och det var så fantastiskt skönt att ta sig skorna när den var över att det i sig fick vara ett mått på hur himlans fin den varit.




 
 









      
 Fin mat i all ära men det finns inte mycket som 
slår en korv med bröd så där på kvällskvisten..

4 kommentarer:

Angelica sa...

Så FIN du är!

Lysande ögonblick! sa...

Åh så vacker!!!

Theres sa...

Vackraste Elin!

Guldkorn by Elin sa...

Tack för värmande komplimanger kära ni!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!