tisdag 4 januari 2011

Oscar de la Renta

Jag har ett problem. Ett enda stort och det tar upp hela min värld just nu. Jag ska på Trettondagsbal på Operan imorgon och jag har ingen klänning. Jag är Askungen utan möss. En drömmare i fönstret på balkvällen. Skillnaden är bara att man från mitt fönster inte ser "slottet" utan endast grannarna på andra sidan gården, de som sitter och röker vid köksbordet. Hey Disney, pimp up my life!
Jag vet, världsliga problem. Men nu är de mina problem. Just nu. På torsdag är de ett minne blott.

Men till dess ska jag obsessa in absurdum. Och försöka intala mig själv att jag inte kommer att vara så där vacker som jag vill vara. Att Oscar de la Renta får vänta. Till ett annat liv.

2 kommentarer:

Angelica sa...

Åh vi har samma problem! Jag ska också på bal idag! Inte på Operan dock, men ändå. Och här står jag och det är bara timmar kvar tills jag ska vara redo. Hur?

Guldkorn by Elin sa...

Åh vad kul! Jag fick låna en jättevacker, vit klänning igår. Verkligen i sista minuten och i mitt huvud kunde jag höra Askungens små möss sjunga ;)
Hoppas att du hittar en fin klänning och att du får en jättekul eftermiddag/kväll!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!