måndag 10 januari 2011

skottsäker flytväst och kakkalas

En helg försvinner så fort. Men härlig och fin var den minsann.

På fredagen var det vackert väder och jag tog båten över älven för att fika med Daniel som var på besök. Han flyttade från Göteborg i somras och vi har inte setts sen dess. Vad fint det är att återse vänner!

På lördagen regnade det. Hela dagen. Jag åkte hem till en kompis och blev bjuden på både kakkalas och strömmingslunch. Så himla mysigt. Fast den där planerade snowracerturen i skogen får vi ta en annan gång.

På kvällen hade jag middag hemma hos mig. Bästa tjejerna kom förbi och vi åt god mat, drack vin, skrattade och gjorde upp storslagna planer inför sommaren.


Och så skrattade vi ännu mer, för den där skottsäkra flytvästen kanske inte kommer att behövas på paddelturen, trots allt...

Igår åkte vi till Skårs gård och åt jättegod brunch. En mysig söndagseftermiddag med fina vänner blev det.



Vi blev väldigt mätta men våfflor, såna man får göra alldeles själv, finns det alltid plats för.

Innan vi åkte hem tittade vi runt lite i butiken. Massor av egenproducerade livsmedel som man gärna vill ta med sig hem.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Åh, vad mysigt! Riktigt mysigt....

Lysande ögonblick! sa...

Åh. Det är samma ord varje gång jag kommer in hit. :-)

Kram kära du!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!