måndag 31 januari 2011

i väntans tider

Det är måndag morgon och på det lilla kontoret, som inte är så litet egentligen, går alla i väntans tider. Brödet levereras alltid lite senare på måndagar än de övriga dagarna i veckan. Så har det alltid varit. Och kommer förmodligen alltid att vara. Det kikas nyfiket ut mot köket, springs upp och ner i trappan och dricks kaffe medan det väntas. Tålmodigt men lite så där som när man står vid starten och väntar på startskottet.

Medan jag skriver har brödet förmodligen landat i brödkorgen och ost, smör och grönsaker plockats fram.
Jag tänker att jag har det så himla bra. Frukost på jobbet. Det är nästan hur lyxigt som helst. Jag kommer aldrig att klaga över att brödleveransen är sen, ens om magen kurrar, för sjutton vad fint det är att bli bortskämd varje dag.

1 kommentar:

Lysande ögonblick! sa...

Verkligen. Det är ju underbart. :-) Vilken vardagslyx!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!