söndag 30 januari 2011

ensam hemma

Det är tyst hemma.
Mamma, pappa och lillebror åkte hem för ett par timmar sedan och det känns lite ensamt och tomt. Så där som det gör när man har umgåtts och haft roligt med dem man håller av, och det plötsligt blir dags att ta farväl. För den här gången.

Så för att hålla humöret på topp har jag har fixat här hemma, gnolat på fina låtar och hållt mig sysselsatt med en riktig husmorssyssla. Eller vad sägs om att putsa upp gamla silverbestick? Jag tar mina första, stapplande steg som trettioåring och riktigt känner hur jag ger mig in på en ny arena.

Ok, jag överdriver. Att vara trettio är som att vara tjugonio, fast man är lite äldre. Men besticken blev i alla fall glänsande vackra och spegelvänliga. Jag tänkte att jag skulle skriva lite mer om helgen ikväll för nu ska jag ge mig ut i solen. Medan den fortfarande står högt ovan horisonten.

Hoppas att ni har en skön söndag och att helgen varit bra!

1 kommentar:

Agneta sa...

Den tomheten är inte rolig...
Ut och njut i solen - det är ljuvligt! Snart är det vår. Efterlängtad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!