onsdag 5 januari 2011

en dröm ger åt tanken vingar

Det ordnade sig till slut. Som det alltid gör om man bara får våndas lite först. Askungens möss dök upp igår, i elfte timmen. I form av en vän. Hon lånar mig en alldeles sagolikt vacker, vit balklänning och som om det inte vore nog så erbjöd hon sig även att sätta upp mitt hår. Frisör som hon är. Jag är så oändligt tacksam. Balen är ett riktigt guldkorn, oberoende av klänning, men nu känns det liksom lite extra roligt. Bonusroligt.

Fick en fin start på dagen med framdukad frukost och vintermys på väg till jobbet. Jag är upprymd och förväntansfull. Ibland får man tillåta sig själv att pudra hela världen med rosa skimmer. Idag är en sådan dag!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!