lördag 25 augusti 2012

åh.. jag bara älskar..

..och då menar jag älskar, älskar helgmornar! Jag blir liksom lycklig i hela kroppen när jag vaknar och inser att jag har fått sova ut, att jag kan gå en powerwalk innan frukost och att solen skiner (ok, det sista händer kanske inte så frekvent men idag i alla fall!). Älskar att ha en dag som är bara min!

Alldeles nära mig ligger ett surdegsbageri där man kan köpa supergott och alldeles nybakat bröd. Det är fint att kunna avsluta sin promenad med ett stopp där och köpa med sig bröd inslaget i papper. 

Och vill man kan man även svänga förbi fruktaffären och köpa med sig en påse bigaråer. Världens bästa lördagsgodis!
  
Åh! Surdegsbröd...

Frukosten som sagt... Det kan vara min lyckligaste stund på hela dagen.

Sitta på balkongen och läsa Två Dagar-bilagan i GP och känna att helgen bjuder på hur mycket roligt som helst.

Sitta på balkongen och råka kasta ett öga på kryddhyllan och tänka att man verkligen är en engagerad trädgårdsmästare. Så Åsa, appropå din fråga där någon gång om jag är en person med gröna fingrar. Is this an answer good enough?  

Ha en riktigt skön lördag hörni!

2 kommentarer:

Kicki sa...

Haha, sista bilden!! För övrigt kan jag hålla ed om den fina frukoststunden man kan ha alldeles alldeles för sig själv! Tack för din kommentar hos mig idag, en enda, och den var från dig! Kram

Guldkorn by Elin sa...

Hehe! Hoppas att den inte skar alltför mycket i blomsjälen ;)
Kram på dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!