söndag 26 augusti 2012

road trip del 8 - sista delen!

Vi har kommit fram till sista delen av vår road trip. Somliga av er kanske undrat om vi någonsin skulle göra det men som ni vet... plötsligt händer det. Here we go!

Morgonen efter turen upp på Kebnekajse gick vi tillbaka till Nikkaloukta, tog en välförtjänt dusch och körde söderut.

Vid tiotiden på kvällen nådde vi ett Luleå i vackert skymningsljus. Vi gick runt en stund nere vid Norrbottensteatern och tittade på kvällen innan vi körde vidare till Piteå Havsbad där vi tog in på hotell. Fatta! Sova i en säng. Oh sweet Lord. 

Tidigt nästa morgon gick vi ner till stranden och Markus bestämde sig för att ta ett morgondopp...



..och någon gång vid lunchtid nådde vattnet till naveln och han kunde dyka i.

Efter hotellfrukost och utcheckning körde vi vidare och gjorde ett kort stopp i björkarnas stad, Umeå.

Och sent på kvällen var vi framme hos Asmma och Stefan i Stockholm. De bjöd på pakistansk mango, bästa sällskapet och husrum för natten.

Morgonen efter tog vi en frukost...

...på Joe & The Juice. Deras mackor är to die for. Juicen likaså.  
Så med välfyllda magar vinkade vi hej då och körde den sista sträckan...

..till Öland och landade hos mina föräldrar och Molle. Skruttkatten.

Det var en varm kväll så vi åkte finbil ner till stranden.

Lilla Lökenäs. Här har jag badat varenda sommar så länge jag kan minnas.

Det är hemma och jag blir lycklig av att vara där.

Vi tog ett kvällsdopp och satt sedan och såg solen gå ner.

Dagen efter åkte vi till en något mer välpackad sandstrand. Böda. Solade, badade och hängde på after beachen. Sommar i kvadrat.

Nästa morgon åkte vi istället till Köpingsvik. Lite närmare och lite mindre folk. Tog med oss varsin Corona och hade till och med lime med oss. 

Planering är A och O.

Hängde lite på after beachen på Sinus och kände att det verkligen var sommar. Blir inte så många såna dagar på ett år.

Sedan åkte vi till gården och hängde där i två dagar. Cyklade ut på Alvaret...

...och klappade på grannens nyfikna kalvar.

Vi åt frukost i lusthuset...

...och cyklade till havet. Och tänkte att det inte hade gjort så mycket om semestern aldrig tog slut.

Men efter fem härliga dagar med sol, bad, familjehäng och Ölandsupplevelser var det dags att styra hem mot Göteborg. Med lite sorg i hjärtat, som alltid när man måste åka därifrån, men jäkligt nöjda och lyckliga över en fantastiskt fin semester!

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Tack för alla bilder!!

Agneta sa...

Myyyyyyysigt!

Ingrid sa...

Vilken härlig resa ni har gjort!

Sophie sa...

Tycker den här sommarsammanfattningen ser minst lika härlig ut som min. Öland och Luleå hade jag dessutom mer än gärna adderat.

Måndagspepp och solsken från down under!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!