onsdag 15 augusti 2012

hello monkey

Igår var det tisdag och dollface och jag kände att det var dags att summera vad som hänt under semestern och samtidigt passa på att förlänga den där sommarkänslan. Det gjorde vi genom att strunta i att man måste gå upp tidigt nästa dag och istället dricka drinkar. Två i alla fall. Bäst att vara så där återhållsamt crazy. Och gå hem strax efter tio.. 

Jordgubbs- och flädermojitos på Hello Monkey. Åh fläder...

Vi beställde in varsin mixtallrik med olika dim sum och såser. Det var hysteriskt jäkla jättegott. Vinet också.

Och så en mangomojito på det. Och vatten.

Sedan gav vi oss ut i den ljumma Göteborgskvällen, vandrade längs med Avenyn och tittade på alla kulturkalasande människor.

Och så hamnade vi vid Götaplatsen och lyssnade lite på Timbuktu. Och gjorde några halvhjärtade försök att se honom också, klängandes på en vägskylt. Lönlöst. Men jag var glad ändå när vi sedan vandrade hemåt, var och en till sitt, nöjda med låtsassemesterkvällen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!