fredag 10 augusti 2012

way out west!

Förra året fick jag, efter många om och men, tag på ett festivalpass och fick med sorg i hjärtat sälja det i sista stund eftersom festival inte gick ihop med övriga semesterplaner. Men i år, i år! Då är det fan festival för hela slanten.

Festival är att lyssna på g.r.y.m.m.a Deportees.

Det är att stå i ölkö i 25 minuter för att få köpa dyr (och ganska äcklig) öl och ändå vara skitnöjd. 

Det är att stå i toalettkö och tänka att man kommer att kissa ner sig innan man kommit fram och sedan bli förvånad över hur fort kön ringlar framåt och att det fortfarande finns toapapper kvar.

Det är att bli varm om fötterna, kliva ur skorna och svalka tårna i gräset. 

Det är att hänga över staketet till ölområdet och skratta åt alla som snubblar över samma kant på mattan utanför. Och liksom lite halvt om halvt slå vad om vem som kommer att dra dit. 

 Och det är att lyssna på ännu mer grym musik. Som De La Soul. Skön, skön musik!

Det är att ha det gött helt enkelt.

Så vem fan beställde regn till idag!? Tur att det ska klarna upp till kvällen för idag väntar Ane Brun, First Aid Kit, Feist, Blur och säkert något annat bra. Ha en skön fredag hörni!


1 kommentar:

Kicki sa...

Var det skoj?
Räckte toapappret...till att torka bort allt regn?;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!