onsdag 29 augusti 2012

just another day at the office

Foto från den årliga grillfesten med kollegorna.


Jag gillar mina kollegor, I really do.
Min uppgift är bland annat att hålla koll på progressen på deras ärenden i ett system (CQ) och det innebär att jag får vara ett pain in the ass ibland, och får betalt för det. Och för att ni inte ska bli förskräckta, vi har ett gott öga till varandra. 

Olle 45+ tycker att det är tråkigt att jag jobbar från kontoret och inte är på plats och kan slänga käft (varför säga hej när man kan gå rakt på sak):

15:44 Olle
Har du problem eller? Skickat 3 mail om samma sak... För He-vete Elin!

15:46 Elin 
Olle, jag har inte fått några jävla mail!
har du svårt att skriva in mitt namn i to-fältet eller?!

15:47 Olle
DU har skickat till mig

15:47 Elin 
Jag har inte skickat, CQ har. Pucko.
Lille vän
kan jag hjälpa dig med något?

15:48 Olle
Nej, du har skickat minst ett av dem

15:48 Elin (Consultant)
nej

15:48 Olle
Jo

15:48 Elin
Det kanske står att jag har skickat det men det kommer från CQ 
vad är det som är så jobbigt nu då?
att du var tvungen att jobba?

15:50 Olle
ja

15:50 Elin 
ja men förlåt då
visste inte att det skulle påverka dina golfrundor
det var så klart inte meningen

15:50 Olle
Bäst för dig det..

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!