torsdag 9 augusti 2012

road trip del 2

Ok, roadtrippen går vidare!

Vi lämnade Trondheim på eftermiddagen och åkte vidare norrut. Mot bergen och fjordarna.

Jag gjorde detta mest hela tiden. Det vill säga: hängde ut genom fönstret och gastade "Woooow!" och "Jiiiiiisus!" så många gånger att jag blev lite trött på mig själv till slut. 

Kravet på nattens campingplats var ganska enkelt: det skulle inte vara vid sidan av ett dass på en rastplats (som föregående natt). Så när vi hittade den här lilla holmen var lyckan gjord. Med råge.

Den låg sagolikt vackert, omgärdad av vatten och berg...

...och två miljarder knott. Tur att de inte gillar mig lika mycket som de gillar Markus.

Vi smorde in oss med något myggmedel som Markus köpt i Sydamerika och som inte är tillåtet i Sverige (eftersom det säkerligen dödar småbarn inom en viss radie också) och så lagade vi mat. Tomatsoppa.

Lars Villius med sin karatäristiska berättarröst: Mannen och kvinnan på fotot samtalar alltjämt medan kvällsmaten bereds över det enkla primusköket.  
Elin på bred kalmaritiska: Jau visst, jau fick springa utav bara sautan fö å hinna dit innan kamerans självutlösare gick av å de då va!



Vem behöver en Michelin-restaurang? 

Sedan hängde vi lite med den här mysfarbrorn. Han är bra go.

Och så satt vi i våra brassestolar där på klipphällen och såg solen försvinna ner bakom bergen. Livet är bra lyxigt ibland...

... och att få vakna till den här morgonen.. det är lycka. 

Lika bra att testa badtemperaturen tänkte vi. Och kanske passa på att tvätta sig lite..

Åh hej vad pepp vi var!

Men han gjorde det (utan rosa tangatrosor som det stod Elin's property på). Själv körde jag kärringvarianten och stod med vatten upp till knäna och plaskade lite. Vad annars liksom...

Sedan packade vi ihop våra grejer och körde vidare mot Mo i Rana!

5 kommentarer:

bokhyllan sa...

Vilen toppenresa!!!

Fina bilder och underbart skrivet!

Ha det fint, kram

Åsa Hellberg sa...

En gång förlovade jag mig med en norrman som bodde vid Trollstigen och mest tror jag att jag gjorde det för att jag var bortkollrad av allt det vackra. Det höll inte när han flyttade till Stockholm ...

Guldkorn by Elin sa...

Tankar & bilder, jaaaaa! Den var underbar och det kommer mer. Tack för dina alltid så fina kommentarer!

Åsa, jag tror att jag hade kunnat göra detsamma... Evetuellt med vissa invändningar från mitt resesällskap då..

Emma sa...

Men så härligt! Jag har bott i Oslo i fyra år men inte kommit så långt utanför Oslo faktiskt... Skam är det egentligen!

Kicki sa...

Först lite ååh, sen ett leende och till sist lite fniss! Du är för härlig, en sån resa vill jag också göra! Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!