onsdag 8 augusti 2012

road trip del 1

Ok hörni! Road trip it is och vi börjar i Oslo en solig lördag.

Vi strosade längs med Karl Johan och tänkte att min lillbil är minst lika fin som andra bilar. Typ inte. 

Och så kändes det nästan som att vara i New York. Varför har vi inga mysiga tidningsstånd i Göteborg?

Plötsligt bara stod hon där med ballongerna... 


Vi slog oss ner en stund på Aker Brygge...

..och åt chokladdoppad mjukglass.

Och så spanade vi på alla coola människor på de sköna uteserveringarna.

Alla tog det mañana.


Vi åkte vidare och lämnade solen i söder för en regnig rastplats någonstans norr om Lillehammer. En verkligt fancy campingplats...

Men lite rosa bubbel kan lyfta det mesta till en trivsam nivå. Och så var det ju första campingkvällen, det måste man ju fira.

Söndagen bjöd på lite finare väder och vi styrde vidare genom ett allt mer storslaget landskap..

 ..på väg mot Trondheim.


Och väl där hittade vi fram till stadens stora berömdhet..

Nidarosdomen.

Det är en storslagen katedral som osökt för tankarna till Nottre Dame i Paris.

Trondheim är mer än Nidarosdomen. Staden är vacker som tusan!

Vi slog oss ner på en restaurang och passade på att kolla upp resvägen innan maten kom in...

...och så avslutade vi vårt stopp med Norges bästa kaffe. 

Och gott var det.

Vi fortsätter snart resan vidare norrut och jag kommer att få svårt att välja foton från Lofoten, så om det blir en så där tvåhundra får ni ha överseende. 

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Underbara Norge. Ballongflicksbilden är fantastisk!

Sandra sa...

Fantastiskt! Rakt av. Härliga bilder! Åh vad jag har längt efter natur. Ikväll åker vi till vänner i Jämtland. Och jag känner hur kroppen fysiskt behöver just den luften.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hej hej..

Mitt foto
..och välkommen hit! Till mig, en glad och energisk livsnjutare som tycker om att fokusera på det goda i livet. Jag växte upp på Öland men flyttade till Göteborg 2006 efter avslutade ingenjörstudier. När jag inte jobbar försöker jag njuta av tiden med dem jag håller av och att utnyttja allt kul den här stan (och resten av världen också för den delen) har att erbjuda. Hoppas att ni ska hitta inlägg här som inspirerar eller bara ger en liten paus i vardagen. Så åter igen, välkommen!